Производство на пчелни майки по метода на Клоук Борд

Производство на пчелни майки с Клоук Борд Метода

Този метод за пръв път е използван от Хари Клоук от Нова Зеландия. Метода има редица предимства пред производството на пчелни майки в семейства в които липсва майката или в такива в които майката се намира в кошера по време на майкопроизводството.Маточници започнати в предварително осиротени семейства имат по голям процент на приемане, а такива в семейства с налична майка имат по голямо качество.Друго много важно предимство на този метод е незначителното обезпокоение на пчелите, което се наблюдава при преместването на ларви в стартера и семейството отглеждач.
Експериментите показват че ларвата за майка се посещава от пчелите за хранене над 1600 пъти, за сравнение с 143 за пчела работничка.Ларвата на пчелата майка има най кратко развитие 4.5 дена затова честотата и качеството на храненето оказват основна роля в нейното развитие. Възраста на ларвата която ще бъде използвана за майка е от особенно значение, тя трябва да бъде не по стара от 24 часа след излюпването и от яйцето.
Клоук Борд метода за производство на пчелни майки използва като инвентар само една разделителна дъска, която се поставя между корпусите и осигурява вход за горното семейство и ханеманова решетка която да задържи майката в долния корпус.
По надолу метода е обяснен подробно, но накратко се състои в отделяне на майката в долен корпус с ханеманова решетка, във втория корпус се поставя една или две пити с пресно незапечатано пило, с цел да се качат млади пчели отглеждачки. На другия ден над ханемановата решетка се поставя плътна преградна дъска в чийто преден край има вход за втория корпус, долния корпус със дъното се извъртат на 180 градуса като по този начин всички пчели които се връщат влизат в горния корпус. Пчелите от питите с незапечатано пило внимателно се изчеткават и питите се дават на други кошери а на тяхно място след 12-24 часа се слага рамката с подготвените ларви.Пчелите от горния корпус усещат липсата на майката и започват да хранят дадените и ларви за майки. След 24 часа се проверяват маточниците дали са захранени и ако са, се маха плътната преградна дъска.Входа на долното семейство остава отзад и се затваря за да влизат пчелите единственно през предния вход във втория корпус. Семейството пак става едно цяло и не се губи от неговата численост и жизнена сила, майката снася в долния корпус а пчелите продължават да хранят маточниците в горния.

Направете Коментар

Вашият имейл няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*